Isnin, 8 Mac 2010

Konvensyen Jabatan Amal 2010

Kepada seluruh warga Jabatan Amal Malaysia agar senantiasa bersedia untuk turun ke medan bagi melunaskan slogan Al A'malulillah [ Amal Kerana Allah ] tanpa sebarang alasan dan dolak dalih biarpun sukar dan getir . Kalian adalah Duta Penyelamat dan Kasih Sayang .

Konvensyen Jabatan Amal Pusat telah betlangsung dengan jayanya, Konvensyen kali ini bertemakan "Memasyarakatkan Amal" dan telah di hadiri lebih dari 300 peserta dari seluruh negara.

Konvensyen kali ini dilihat lebih bertenaga berbanding yang lepas dimana kali ini pebahasnya diberikan kepada Jabatan Amal negeri masing-masing yang berbakat dalam sesi soaljawab.

Program sehari tersebut yang di adakan di Markaz Tarbiyah PAS Kawasan Kuala Terengganu telah di mulakan dengan pemeriksaan perbarisan anggota Briged Amal dan Unit Amal oleh Ketua Dewan Pemuda PAS Ustaz Nasharudin AtTantawi.

Selepas merasmikan konvensyen tersebut, Ustaz Nasharudin At-Tantawi melancarkan Logo Unit Amal dan dalam masa yang sama telah melancarkan satu unit baru dalam Jabatan Amal yang di kenali sebagai Briged Amal.

2 kertas kerja telah di bentangkan di dalam konvensyen tersebut yang telah menghuraikan perjalanan Amal selepas 19 tahun di tubuhkan dan halatuju Amal seterusnya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan